torsdag 16 februari 2012

dansa.

jag ser hur allt sakta passerar. hur världen fortsätter men hur jag fortfarande står kvar. jag har funderat, funderat hela natten. var det meningen att det skulle bli såhär, att jag skulle få mitt hjärta krossat en gång för alla?

jag tittar på den finaste scenen i sex and the city. när carry springer till miranda i snön på nyårsafton, så de kan vara ensamma tillsammans, samtidigt som låten " Auld lang syne" spelas.

du ska se när jag dansar, högt över varje golv, till så hög musik så att jag slipper tänka. du borde se mig då, se hur min kropp rör sig tillsammans med musiken. bara musiken och jag. ingen annan, bara vi.

det var den längsta natten någonsin. natten då jag insåg, att det aldrig fanns något oss, bara hemlig kärlek, bara stulna vinterkyssar, men inget oss.

först nu inser jag hur mycket jag älskar dig, hur mycket du betyder för mig. allt jag ville var att du skulle vara lycklig, jag visste att jag inte kunde göra dig lycklig, inte på det sättet du drömt om.
men just nu, skulle jag göra allt för att inte förlora dig. och det löftet skulle jag hålla. hålla tills du skulle sluta.

aldrig har jag blottat mina känslor så för någon. aldrig gråtit framför någon så, och aldrig har någon kysst mina tårar på det viset.

men nu ska jag fortsätta dansa, dansa, dansa, dansa. dansa bort alla känslor, dansa bort nattens mörker.

tills du ser mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar