fredag 23 december 2011

Julens tid är här

i morgon är det julafton, det känns verkligen inte som det.
det är nämligen ingen snö är i döda karlskrona, och det är liksom inte acceptabelt.
ett annat fel är att jag inte ens längtar till morgondagen, anledningen är väl att denna julen inte är som den brukar vara, och ja, jag är en sån flicka som älskar traditionen, gillar inte stora förändringar.
men mitt rum ser i alla fall ut som en julsaga, i alla fall jämfört med ett tråkigt tonårsrum.
jag önskar det kunde vara jul året runt, men då måste de vara snö, annars är det ingen idé.
jag satt på ett café där man kan se ut över julskylltningen i vår stad.
där nere gick alla människor, men stora kassar i händerna fulla med paket.
alla hälsade glatt på varandra och man såg hur det glittrade i barnens ögon.
det är det bästa med julen enligt mig, att alla är glada mot varandra även sina ovänner.
det är något speciellt med julen som gör detta, om jag hade suttit där en vanlig dag i oktober så hade staden sett ut som vanligt.
därför älskar jag julen.
jag tror till och med att de läskiga fyllegubbarna utanför systembolagt har lite glädje i sig på julafton och kanske sitter i en varm soffa och kollar på kalle anka.
jag tror att julen för med sig under, värme, glädje och glitter.
allt det barnet inom dig önskar sig.

God jul & Gott nytt år

P.S  Kyss den du älskar på nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar